Wiadomości z rynku

piątek
27 grudnia 2024

Dlaczego warto „grać” w karty?

W kierunku rozwiązań cyfrowych w usługach dla przewoźników
6 maja 2024

Rynek kart flotowych ewoluuje wraz z ewolucją potrzeb przewoźników Fot. ZM

 
W dzisiejszej rzeczywistości korzystanie z kart flotowych przez przewoźników staje się oczywistością. To narzędzie wyewoluowało z prostego pośrednictwa w płatnościach za paliwo do wszechstronnej usługi, ułatwiającej funkcjonowanie transportu i pozwalającej na uzyskanie oszczędności oraz poprawę sprawności i bezpieczeństwa przewozów.
W coraz większym stopniu do tego typu usług wkracza digitalizacja.

Przedstawiciele firmy OnTurtle wskazują, że rynek kart flotowych ewoluuje wraz z ewolucją potrzeb przewoźników: nowe produkty, metody płatności, platformy...
– Obecnie jesteśmy w trakcie ekspansji międzynarodowej, jesteśmy obecni w 11 krajach z ponad 1.700 stacjami, a najnowszym rynkiem jest Rumunia – komunikuje firma.

Według przedstawicieli UTA Edenred na rynku kart flotowych, tak jak aktualnie w każdej branży, obserwuje się trendy zmierzające w kierunku rozwiązań cyfrowych, oferujących jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i wygody, a także otwierających dalsze możliwości. Na rynku zamiast plastikowych kart już wkrótce używane będą aplikacje mobilne.

Jak zauważają przedstawiciele firmy ORLEN, w Polsce w ostatnich dwóch latach obserwowany jest wyraźny wzrost sprzedaży kart flotowych. Rośnie zainteresowanie tymi produktami, co pozwala zakładać, że trend ten w najbliższym czasie się nie zmieni. Karty flotowe zapewniają całodobowy bezgotówkowy dostęp do paliw, produktów i usług na stacjach w kraju i za granicą. Dodatkowo wpływają na bezpieczeństwo transakcji i są rozwiązaniem pozwalającym kontrolować zużycie paliwa w firmie, a co za tym idzie obniżać koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa. Obecne trendy wskazują na stopniowe zastępowanie tradycyjnych kart różnymi innowacyjnymi rozwiązaniami. Można się więc spodziewać dalszego rozwoju na przykład aplikacji mobilnych, które umożliwiają korzystanie z tych samych elementów programów kartowych. Najprawdopodobniej tradycyjna karta zostanie w najbliższym czasie zastąpiona przez bardziej zaawansowane technologie, jak np. wspominane już aplikacje.

Według Filipa Mikosza, managera ds. rozwoju biznesu oraz sprzedaży - Region Centralny AS24 rynek kart flotowych ten dynamicznie ewoluuje.
– Konkurencja jest bardzo liczna, więc cały czas rozwijamy naszą ofertę by była ona jak najbardziej atrakcyjna dla naszych klientów – mówi przedstawiciel AS24. – Jako operator o ugruntowanej pozycji w branży, uważnie obserwujemy zmieniające się potrzeby naszych klientów i dostosowujemy do nich naszą ofertę. Nadchodzącym wyzwaniem będzie niewątpliwie transformacja energetyczna, do której intensywnie się przygotowujemy.

Tomasz Góralewicz, national sales manager EUROWAG wskazuje, że dominującym trendem jest postępująca digitalizacja rynku, w której Eurowag jest w czołówce peletonu.
– Wyzwania przed operatorami kart są wypadkową wyzwań stawianych przed branżą transportową – mówi przedstawiciel EUROWAG. – Mam tu na myśli np. optymalizację kosztową, nacisk na dekarbonizację transportu drogowego, e-mobility. Widoczny trend to skupianie pod jednym dachem jak największej ilości usług komplementarnych. Wszystko, aby uprościć operacje klienta. Nasze motto to „Go Far.", chcemy aby nasi klienci z nami byli w stanie dotrzeć dalej, w biznesie i w życiu.

Według Anny Biekionis, country managera DKV Mobility Poland, sytuacja na rynku kart paliwowych jest dynamiczna i charakteryzuje ją wysoka konkurencyjność.
– Takie uwarunkowania sprzyjają rozwojowi, ponieważ mobilizują nas - dostawców usług i rozwiązań - do jeszcze większej dbałości o jakość oferowanych produktów i usług – mówi Anna Biekionis. – Rynek stale się rozwija, a jego trendy są często podyktowane zmieniającymi się potrzebami i oczekiwaniami klientów. Jednym z głównych trendów na rynku kart paliwowych, który obserwuję, jest rosnące zainteresowanie klientów dodatkowymi benefitami. Firmy przyciągają klientów nie tylko atrakcyjnymi cenami paliwa, ale także dodatkowymi usługami, takimi jak myjnie, opłaty drogowe, parkingi czy zwrot podatku VAT lub akcyzy. Kolejnym ważnym trendem, szczególnie mi bliskim, jest rosnąca digitalizacja usług. Wprowadzane są aplikacje mobilne, które umożliwiają klientom szybkie i wygodne zarządzanie swoimi kartami. DKV Mobility posiada aplikację, dzięki której można znaleźć najbliższą stację paliw lub jeden z 666.000 punktów ładowania, sprawdzić ceny, autoryzować transakcje wygodnie z fotela samochodu korzystając z opcji mobilnej płatności DKV App&Go oraz zarządzać kartami w DKV Wallet.
Kolejnym istotnym trendem na rynku kart paliwowych jest rosnąca świadomość ekologiczna klientów – dodaje przedstawicielka DKV Mobility. – Coraz więcej organizacji decyduje się na korzystanie z kart usługowych oferowanych przez firmy, które angażują się w projekty związane z ochroną środowiska, np. sadzenie drzew czy wsparcie dla organizacji ekologicznych. Klienci chcą czuć, że ich wybór ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Za każdy litr paliwa zatankowany za pomocą DKV Card Clime wnoszony jest wkład w ochronę klimatu, który odpowiada pełnemu zakresowi emisji CO₂ związanej z transportem (tank-to-wheel).

OnTurtle

OnTurtle oferuje pięć różnych typów kart DieselCard (Gold, Gasóleo Profesional, Recharge, Go B i Platinum), każdy dostosowany do potrzeb i rodzaju firmy. Wszystkie są zatwierdzone do odzyskiwania podatku od oleju napędowego i mogą być używane na ponad 1.700 stacjach tworzących sieć OnTurtle. Co więcej, są one w 100% zarządzane z poziomu Strefy Klienta.

Oprócz płacenia za paliwo, karty umożliwiają płatność za parkowanie i umożliwiają różne metody płatności, od kredytu po płatność gotówką.

Jak informuje firma OnTurtle, wszystkie jej produkty są projektowane i konstruowane tak, aby spełniać potrzeby profesjonalistów z branży transportowej.

Zapytaliśmy, jak firma chroni karty przed nieuczciwymi transakcjami, skimmingiem, phishingiem i innymi działaniami przestępczymi?
– Nasze karty posiadają algorytmiczny kod PIN, który zapewnia dodatkowe spersonalizowane bezpieczeństwo – informuje Carlos Montano, marketing & brand manager OnTurtle. – Dodatkowo nasze własne stacje posiadają technologię, która kojarzy numer rejestracyjny z używaną kartą, a w przypadku oszustwa jest natychmiast wykrywana, a tankowanie blokowane. Dopinamy także szczegóły naszej najnowszej innowacji ControlGo, urządzenia, które oprócz geolokalizacji pojazdu w czasie rzeczywistym pozwoli nam jeszcze raz sprawdzić, czy karta używana do tankowania jest zweryfikowana zgodnie z numerem rejestracyjnym.

OnTurtle oferuje pięć różnych typów kart DieselCard (Gold, Gasóleo Profesional, Recharge, Go B i Platinum), każdy dostosowany do potrzeb i rodzaju firmy Fot. OnTurtle

 

UTA Edenred

UTA Edenred jest jednym z wiodących dostawców rozwiązań w zakresie mobilności w Europie. Swoją szeroką ofertę dedykuje firmom transportowym, spedycyjnym lub wykorzystującym flotę dla własnych celów. Wśród rozwiązań proponowanych przez tę firmę szczególne miejsce zajmuje karta paliwowo-serwisowa UTA Card, umożliwiająca wygodne i bezgotówkowe transakcje w całej Europie. Karta akceptowana jest w prawie 84 tys. punktów (w tym ponad 64 tys. stacji paliwowych) na terenie 40 krajów Europy. Oprócz bezgotówkowego tankowania UTA Edenred oferuje również rozwiązania do poboru myta w 27 krajach, w tym interoperacyjne boxy do rejestracji opłat drogowych w wielu europejskich krajach. Najnowszy model - UTA One® next dla pojazdów o dmc powyżej 3,5 t aktualnie obsługuje 17 systemów poboru opłat w 15. europejskich krajach: Austria, Belgia (łącznie z Liefkenshoektunnel), Bułgaria, Francja, Niemcy, Hiszpania i Portugalia, Szwajcaria z Liechtensteinem, Włochy, Węgry a także Norwegia (w tym promy i mosty), Szwecja (mosty), Dania (mosty) i oczywiście Polska (A4 i sieć e-TOLL). UTA Edenred aktualnie koncentruje się na rozszerzeniu zasięgu działania swoich urządzeń EETS o kolejne kraje: Słowację , Słowenię, Czechy a także na Chorwację i polską A1. Urządzenie nowej generacji UTA One® next wyróżnia pełna kompatybilność z technologią 4G,która nabiera coraz większego znaczenia w systemach opłat drogowych.

Dla pojazdów o dmc do 3,5 t jeżdżących na teranie Włoch, Francji, Portugali i Hiszpanii dostępne jest urządzenie One® Move. W portfolio produktów i usług UTA Edenred są również przejazdy przez mosty i tunele, parkingi, promy, myjnie, serwisy, pomoc drogowa, akcesoria niezbędne do kontynuowania jazdy, a także usługi telematyczne oraz zwrot podatku VAT i akcyzy z zagranicy.

Karta UTA Card akceptowana jest w prawie 84 tys. punktów (w tym ponad 64 tys. stacji paliwowych) w 40 krajach Europy Fot. UTA Edenred

 
Według przedstawicieli firmy, główną przewagą ofety UTA Edenred jest jej szeroka i ciągle rozwijająca się sieć akceptacji. W sieci są stacje paliwowe powszechnie znanych marek, ale także te należące do lokalnych i niezależnych dostawców. Stacje UTA można znaleźć w całej Europie, aktualnie ponad 5.000 stacji dostępnych jest w Polsce. Wszystkie mają dogodne dla użytkownika lokalizacje – znajdują się przy autostradach, drogach krajowych i międzynarodowych, przy przejściach granicznych, również na terenach aglomeracji miejskich. Z użyciem Karty UTA klienci mogą wygodnie i na atrakcyjnych warunkach tankować nie tylko olej napędowy czy benzynę, również paliwa alternatywne takie jak LPG, LNG i CNG. UTA Edenred jest w stanie zaproponować swoim klientom korzystną ofertę cenową i indywidualnie dopasowane rabaty. Na licznych stacjach w Polsce olej napędowy i benzyna dla klientów UTA rozliczane są na bazie ceny hurtowej (SPOT). Emitent na bieżąco analizuje zmiany na rynku paliw, potrzeby klientów i wciąż rozwija swoją ofertę i rozszerza sieć o kolejne atrakcyjne cenowo i lokalizacyjnie punkty, nie tylko w Polsce ale w całej Europie. Kolejnym atutem jest kompleksowość oferty i możliwość dopasowania jej do indywidualnych potrzeb klienta. UTA Edenred oferuje nie tylko karty paliwowo-serwisowe i urządzenia do poboru opłat. Klient ma dostęp do szerokiego zakresu usług i produktów wspierających mobilność floty. Korzystanie z kart paliwowych zapewnia znacznie prostszą administrację i rozliczanie kosztów – wszystkie transakcje z danego okresu są w jednej fakturze. Profesjonalne doradztwo i nowoczesne narzędzia pozwalają na optymalizację kosztów i ułatwiają zarządzanie flotą.
Szeroki wachlarz produktów i usług gwarantuje, że oferta UTA Edenred jest uniwersalna i sprawdzi się w każdej firmie transportowej, logistycznej lub spedycyjnej ale także prowadzącej swój biznes poza branżą transportową i wykorzystującej flotę dla własnych celów. Rodzaj prowadzonej działalności, wielkość firmy, i jej zakres działania nie mają znaczenia. Proponowane przez emitenta rozwiązania mają zastosowanie dla flot krajowych i międzynarodowych, dla wszystkich typów pojazdów: od ciężarowych i dostawczych przez autobusy aż po samochody osobowe.

UTA Edenred odpowiada na coraz większe zainteresowanie ze strony klientów tematem zrównoważonego rozwoju oddając do ich dyspozycji rozwiązania w programie UTA Move for Good, które mają wspierać branżę transportową w transformacji w kierunku bardziej wydajnej i ekologicznej mobilności, takie jak np. UTA eCharge -usługa ładowania pojazdów elektrycznych wkrótce dostępna również w Polsce, czy UTA Carbon Offset, program umożliwiający redukcję śladu węglowego generowanego przez pojazdy klientów. Klienci UTA mogą korzystać z wyszukiwarki stacji Stationfinder App, czy rozwiązania telematycznego UTA SmartConnect.

Bezpieczeństwo transakcji dokonywanych z wykorzystaniem kart czy urządzeń jest nadal kwestią kluczową. Wszystkie karty paliwowe zabezpieczone są indywidualnym kodem PIN. Wdrożono szereg systemów eliminujących i wykrywających zagrożenia, a nad bezpieczeństwem czuwa specjalny zespół prewencyjny. Dodatkowym wsparciem może być usługa UTA Transaction Notification, dzięki której można otrzymywać powiadomienia o transakcjach realizowanych z kartą UTA w czasie rzeczywistym. Nadal istotnym elementem w zapewnianiu bezpieczeństwa jest edukowanie użytkowników na temat bezpiecznego korzystania z kart paliwowych.

UTA One® next dla pojazdów o dmc powyżej 3,5 t aktualnie obsługuje 17 systemów poboru opłat w 15. europejskich krajach Fot. UTA Edenred

 

E100

E100 jest międzynarodową firmą - emitentem własnych kart paliwowych i multiserwisowym dostawcą zaawansowanych technologii na styku mobilności, finansów i IT dla podmiotów posiadających flotę pojazdów. Firma ma gotowe rozwiązania zarówno dla dużych podmiotów, jak i małych, nawet jednoosobowych działalności. E100 działa z powodzeniem na rynku od ponad 20 lat nieustannie się rozwijając. Z usług firmy korzysta ponad 18.000 firm, które mają do dyspozycji ponad 17.000 stacji paliw będących w sieci akceptacji w 32 krajach Europy i Azji.

– Narzędzia i produkty dostępne dla posiadaczy karty paliwowej E100 są odpowiedzią na postępujące zmiany w branży transportowej, ale też wynikiem oczekiwań klientów firmy – wskazuje Piotr Spodar, kierownik Działu Telesales w E100.

Piotr Spodar (E100): – Narzędzia i produkty dostępne dla posiadaczy karty paliwowej E100 są odpowiedzią na postępujące zmiany w branży transportowej Fot. E100

 
Panel Klienta. Klienci E100 otrzymują dostęp do profesjonalnego Panelu Klienta, gdzie widoczne są szczegółowe informacje o każdej transakcji w czasie rzeczywistym, jak również stan konta, archiwum faktur i wiele innych. Panel Klienta to centrum zarządzania biznesem transportowym.

FastData. Klientom, potrzebującym bardziej zaawansowanych narzędzi optymalizacji kosztów dedykowana jest FastData - wysoko wyspecjalizowane narzędzie analityczne, dzięki któremu właściciel firmy może monitorować kluczowe wskaźniki dotyczące transakcji, znajdować elementy do poprawy, optymalizować je, tworzyć realistyczne prognozy czy wizualizować dane.  FastData pozwala:
• minimalizować błędy – odpowiednie zarządzanie danymi może zmniejszyć straty;
• zwiększyć wydajność – jeśli dane są odpowiednio zarządzane, ich efektywność organizacyjna rośnie. W sytuacjach, kiedy dane są niedokładne, niewłaściwie zarządzane lub podatne na błędy, mogą doprowadzić do marnotrawienia czasu i zasobów organizacji;
• poprawić jakości danych – zarządzanie danymi pomaga poprawić ich jakość i dostęp do nich. Lepsze wyniki operacyjne uzyskuje się w firmach, gdzie szybki dostęp do właściwych danych, skraca proces decyzyjny.
 
FastData pomaga właścicielowi firmy, osobie zarządzającej flotą pojazdów: analizować wydatki na paliwo, opłaty drogowe i inne usługi, tworzyć raporty z podziałem na czas, lokalizację i typy usług, planować swój budżet w oparciu o raport Prognozy, monitorować kluczowe wskaźniki, identyfikować wrażliwe elementy, optymalizować i tworzyć realistyczne prognozy.

Aplikacja E100 Mobile. Klienci E100 mogą wygodnie korzystać z aplikacji E100 Mobile wraz z dodatkową funkcją - E100 Mobility, dzięki której możliwe jest tankowanie bez konieczności korzystania z terminali płatniczych na stacji paliw – szybko, bez kolejek, za pomocą telefonu.

Secure E-BOX. W 2023 r. E100 uruchomiła zaawansowane rozwiązanie antyfraudowe – Secure E-BOX. To autorski system, który porównuje współrzędne GPS stacji paliwowej i kierowcy. Jeśli współrzędne pojazdu i stacji nie zgadzają się w momencie dokonywania transakcji – karta paliwowa zostaje zablokowana. W listopadzie 2023 została dodana do systemu nowa funkcja - użytkownicy Secure E-BOX mogą również na bieżąco monitorować swoją flotę w czasie rzeczywistym! Klienci korzystający z Secure E-BOX jednym kliknięciem myszki mogą włączyć obserwację pojazdów z poziomu Panelu Klienta. Rozwiązanie, które do tej pory zarezerwowane było dla zaawansowanych i drogich systemów telematycznych, teraz jest dostępne dosłownie w cenie kubka kawy na stacji paliw.
 
– E100 wspiera swoich klientów w utrzymaniu płynności finansowej oferując faktoring w ramach E100 Faktoring – spółki córki – dodaje Piotr Spodar. – Know-how i specyficzne podejście, które jest potrzebne w sektorze TSL pozwala oferować firmom transportowym szukającym finansowania rozwiązań szytych na miarę. Sam proces, od złożenia wniosku, przez analizę stosownych dokumentów finansowych, aż po wypłatę na podstawie faktur przebiega szybko i sprawnie.
E100 śledzi z uwagą zmiany na rynku transportowym nie tylko polskim - wykorzystuje doświadczenia z rynku europejskiego (oddziały w sześciu krajach). Firma skupia się na dostarczaniu rozwiązań i usług (często autorskich i cyfrowych), które mają być dostępne dla przewoźników na każdym etapie ich rozwoju, niezależnie od wielkości – podsumowuje ekspert E100.
 

ORLEN

ORLEN oferuje programy flotowe dla firm zarówno z sektora publicznego jak i prywatnego, które posiadają zróżnicowane floty pojazdów (samochody osobowe jak i ciężarowe) i realizują transport o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Najbardziej popularny „Program Flota" zapewnia kierowcom dostęp do największej w Polsce sieci stacji paliw (ponad 1.900 placówek w całym kraju), oferujących najwyższej jakości towary i usługi, w tym bogatą ofertę usług gastronomicznych. Karta flotowa jest rozwiązaniem pozwalającym kontrolować zużycie paliwa, a co za tym idzie - szacować koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Podstawową zaletą „Programu Flota" jest możliwość bezgotówkowego zakupu paliwa, towarów i usług dostępnych na stacjach ORLEN. Co ważne, „Program Flota" można rozbudować o kolejne programy jak na przykład „Open Drive" lub „DKV/ORLEN", które pozwalają na dokonywanie bezgotówkowych transakcji za granicą. Ponadto program ten zapewnia atrakcyjny system rabatowania, pozwala na odroczony termin płatności oraz uproszczone elektroniczne fakturowanie, a także szeroki pakiet usług dodatkowych. Dzięki portalowi flotowemu klienci mogą zdalnie zarządzać kartami, ustalać limity zgodnie z indywidualnymi potrzebami oraz mieć dostęp do szeregu raportów, czyli pełnej kontroli wydatków. Warto pamiętać, że transakcje dokonywane za pomocą karty flotowej podnoszą komfort pracy spedytorów, ale także bezpieczeństwo kierowców, którzy nie muszą zabierać ze sobą gotówki.

Szeroki pakiet usług dodatkowych pozwala na łatwiejsze podróże oraz wygodniejsze zakupy. Na przykład:
- aplikacja mobilna Mflota - jest innowacyjnym rozwiązaniem, które umożliwia realizacje transakcji bezpośrednio przy dystrybutorze za pośrednictwem telefonu;
- Videotolling - pozwala na szybkie przejazdy przez oznaczone bramki na autostradach A1 (Toruń- Gdańsk) oraz A4 ( Kraków- Katowice);
- Mobi Parking - system bezgotówkowej płatności za parkowanie w strefach miejskich przy użyciu telefonu daje możliwość odroczonej płatności za rzeczywisty czas parkowania;
- E-toll - elektroniczny system poboru opłat na płatnych odcinkach dróg w Polsce, zarządzanych przez GDDKiA;
- monitoring GPS - pozwala na ograniczenie strat paliwa, między innymi poprzez weryfikację rzeczywistej ilości zatankowanego paliwa.

Programy kart flotowych ORLEN przygotowane zostały z myślą o dostosowaniu do potrzeb wszystkich potencjalnych klientów. Dla dużych i średnich przedsiębiorstw najlepszą ofertą będą: Program Flota, Program Open Drive czy Program DKV/ORLEN. Z kolei dla małych i mikro przedsiębiorców przygotowano karty w ramach: Programu Biznestank lub Programu Mikroflota.

Grupa ORLEN stara się na bieżąco odpowiadać na oczekiwania kierowców korzystających ze stacji tej marki. Oferta przez cały czas podlega modyfikacjom w reakcji na oczekiwania rynku polskiego i tych krajów, w których firma prowadzi stacje paliw (Czechy, Słowacja, Niemcy, Węgry, Litwa i Austria).

Bezpieczeństwo transakcji kart flotowych ORLEN zapewnia przede wszystkim indywidualny kod PIN, który nadawany jest dla każdej karty. Bez numeru PIN nikt nie może dokonać płatności za pomocą karty, która została znaleziona czy skradziona. Szczelność systemu zapewnia także weryfikacja numerów rejestracyjnych czy indywidualne limity na kartach, które pozwalają na zakup tylko wybranych produktów i usług w określonej ilości - to kolejny sposób weryfikacji. Warto podkreślić, że w przypadku utraty karty flotowej (np. kradzieży) można ją natychmiast zablokować poprzez portal lub całodobową infolinię.

ORLEN oferuje programy flotowe dla firm zarówno z sektora publicznego jak i prywatnego Fot. Orlen

 

AS24

AS24 jest marką w ramach koncernu TotalEnergies, która dysponuje dedykowaną siecią stacji paliw dla pojazdów ciężarowych oraz oferującą szereg usług skierowanych do sektora transportu ciężkiego. Jak wskazuje Filip Mikosz, manager ds. rozwoju biznesu oraz sprzedaży - Region Centralny AS24, są to przede wszystkim firmy świadczące usługi transportu ciężarowego w obszarze zarówno krajowym jak i międzynarodowym.

Filip Mikosz (AS24): – Wszystkie wydawane przez nas karty są bezpiecznymi kartami chipowymi Fot. AS24

 

Obecnie sieć liczy ponad 1.500 stacji zlokalizowanych w całej Europie i nie tylko. Marka jest obecna nie tylko w krajach Europy Zachodniej, ale również na Bałkanach, w Gruzji czy Maroko. Ponadto firma zajmuje się rozliczaniem opłat autostradowych, zwrotami podatku VAT i akcyz oraz opłatami za parkingi, myjnie i serwisy.

Filip Mikosz, mówiąc o cechach prezentowanych usług wskazuje, że jest to przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji i kompleksowy wachlarz usług.
– Wszystkie wydawane przez nas karty są bezpiecznymi kartami chipowymi – mówi Filip Mikosz. – Ponadto klienci mają stały dostęp do dokonywanych transakcji. W ramach usług dostępnych dla naszych klientów jest nie tylko podgląd bieżących transakcji, lecz również możliwość samodzielnego ograniczania działania kart według potrzeb. Karty można na przykład nie tylko blokować, lecz również zawieszać. Klienci mogą kontrolować swoje transakcje i karty w ramach przejrzystego panelu na naszej stronie internetowej oraz aplikacji mobilnej dedykowanej menadżerom flot. Ich obsługa jest intuicyjna i daje wiele możliwości indywidualnego dostosowania kart.
Obecnie rozszerzyliśmy zakres naszych usług o możliwość opłacania myjni i parkingów dostępnych w ramach Travis – dodaje przedstawiciel AS24. – Ponadto nasi klienci zyskali możliwość samodzielnego autoryzowania poszczególnych stacji w poszczególnych krajach. Daje to większą kontrolę, dzięki której użycie karty jest możliwe tylko na wskazanych przez klienta stacjach. Stopniowo rozszerzamy również zakres terytorialny naszego urządzenia Passango zgodnego ze standardem EETS.

Obecnie sieć AS24 liczy ponad 1.500 stacji Fot. AS24

 
Wszystkie wydawane przez AS24 karty są kartami chipowymi.
– Uniemożliwia to ich skopiowanie – zapewnia F. Mikosz. – Na naszych stacjach akceptowany jest tylko chip. Ponadto klienci mają możliwość ustawiania szeregu ograniczeń dla wszystkich lub wybranych przez siebie kart. Oczywiście wszelkie te ograniczenia można dowolnie dostosowywać. Klienci mają stały podgląd w czasie rzeczywistym na dokonywane transakcje. Istnieje również możliwość ustawienia szeregu powiadomień, które będą wysyłane, jeśli karta zostanie użyta w niewłaściwy sposób. Dodatkowo oferujemy system kart podwójnych, który jest szczególnie atrakcyjny, gdy kierowcy często przesiadają się między pojazdami. Wówczas do wykonania transakcji używa się dwóch kart przypisanych do danego klienta. Jest to odpowiednio karta kierowcy zabezpieczona kodem PIN i autoryzująca karta pojazdu.

Karty AS24 polecane są użytkownikom pojazdów ciężarowych Fot. AS24

 

EUROWAG

Oferta Eurowag to świadczenie zintegrowanych usług z zakresu mobilności i płatności dla firm z sektora CRT (Commercial Road Transportation), zwłaszcza operujących w ruchu międzynarodowym.
Fundamentalna część biznesu tej firmy to karty paliwowe. Eurowag zapewnia możliwość tankowania na własnych stacjach paliw (nazywanych Eurowag Truck Park) oraz w sieci akceptacji, tj. u partnerów, którzy akceptują karty paliwowe tej marki.

– Charakterystyczne dla EW Truck Parków, których w Europie mamy ma ok. 30, jest to, iż są to stacje szyte pod potrzeby firm transportowych (zlokalizowane w kluczowych miejscach - przy głównych szlakach tranzytowych, przejściach granicznych etc.), oraz niedostępne dla osób prywatnych czy firm nie posiadających naszych kart – mówi Tomasz Góralewicz, national sales manager EUROWAG. – Są to stacje automatyczne, wyposażone w podstawową infrastrukturę (np. nie ma na nich rozbudowanych sklepów), zawsze natomiast zapewniana jest możliwość tankowania oleju napędowego oraz AdBlue. W wybranych lokalizacjach zapewniamy dostęp do LNG, pojawia się również dostęp do paliwa HVO100.

Tomasz Góralewicz: – Wyłączając przed nawias poziom oszczędności, jaki nasi klienci mogą wygenerować korzystając z naszych kart, bardzo istotna jest kompleksowość naszej oferty Fot. Eurowag

 

Sieć akceptacji EUROWAG to ponad 14.000 stacji paliw w całej Europie. Firma współpracuje z kilkuset operatorami stacji. Umożliwia tam zakup nie tylko oleju napędowego czy AdBlue, ale również paliw alternatywnych - LNG, CNG i HVO100
ozostałe główne elementy oferty EUROWAG to obsługa płatności drogowych (pokrycie praktycznie całej Europy), usługi finansowe (zwrot podatku VAT i akcyzy) oraz usługi z zakresu Fleet Management. Po dołączeniu do grupy kapitałowej spółek Inelo, oferta rozbudowała się o kolejne rozwiązania z zakresu Work Time Management, telematyki oraz TMS.
Firma skupia się na firmach transportowych, zwłaszcza operujących międzynarodowo.
– Więksi operatorzy korzystają głównie z karty EW ONE (w przypadku której sprzedaż odbywa się w trybie post paid, tj. opiera się o udzielony klientowi limit kredytu kupieckiego) – wyjaśnia Tomasz Góralewicz. – W segmencie SME popularne jest nasze drugie rozwiązanie, tj. EW EASY, czyli karta paliwowa pre pay, gdzie klient może w bardzo swobodny sposób zasilać swoje konto (przedpłacając środki), które następnie może wykorzystać np. do tankowania. Oczywiście, dla klientów zarządzających mniejszymi flotami ciężarówek droga do korzystania z kart post paid nie jest zamknięta, wszystko zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji.

Jakie cechy prezentowanych usług wyróżniają je na rynku?
– Wyłączając przed nawias poziom oszczędności, jaki nasi klienci mogą wygenerować korzystając z naszych kart, bardzo istotna jest kompleksowość naszej oferty - obsługa opłat drogowych, usługi telematyczne, finansowe, jakość naszych narzędzi, funkcjonalności portalu klienta, dostępne aplikacje mobilne, co bardzo upraszcza codzienne funkcjonowanie naszym klientom – zapewnia Tomasz Góralewicz. – Eurowag stawia na innowacyjność swoich rozwiązań - inwestujemy w rozwiązania antyfraudowe (zabezpieczające klientów przed nieuprawnionym użyciem wydanych kierowcom kart), aplikację mobilną z funkcją EW Pay (pozwalającą na mobilne płatności bez użycia tradycyjnej, plastikowej karty), dla klientów korzystających z urządzenia EVA udostępniamy podstawowy pakiet telematyczny bez dodatkowych kosztów. Nasz Portal Klienta jest bardzo doceniany przez klientów, ze względu na spektrum swoich funkcji, elastyczność w zarządzaniu dostępami, atrakcyjne oferty dodatkowe (np. podstawowy serwis drogowy, usługi mycia pojazdów, rezerwacja promów etc.).

EUROWAG zabezpiecza swoje karty m.in. rozwiązaniem „Card Locking System" Fot. Eurowag

 
Jak wskazuje przedstawiciel EUROWAG, w kontekście kart paliwowych, warto zaakcentować dynamiczny rozwój produktu EW PAY. Jest to zintegrowana z aplikacją mobilną EW App funkcja, gdzie kierowca przy pomocy aplikacji może odblokować dystrybutor na stacji z sieci akceptacji, o ile jest ona aktywowana w programie. Funkcja ta pozwala również na zdalne odblokowanie pistoletu na stacji przez właściciela firmy, dyspozytora czy fleet managera, w przypadku uszkodzenia lub zagubienia plastiku przez kierowcę.
– EW PAY jest ciągle rozwijany, ostatnio dodaliśmy do niego funkcję „parallel refuelling", czyli opcję równoczesnego tankowania z więcej niż jednego dystrybutora paliwa (co przydaje się, gdy np. trzeba uzupełnić obydwa zbiorniki ciągnika) – dodaje T. Góralewicz. – Akceptacja mobilnych płatności również szybko się rozszerza - aktualnie jest to ok. 1.500 aktywnych punktów sprzedaży.
Ważną cechą naszej oferty jest komunikacja cen paliw w czasie rzeczywistym. Klient, po zalogowaniu na swój portal, może online sprawdzić bieżącą cenę na każdej stacji widocznej na mapie sieci akceptacji, oczywiście z wyłączeniem tych lokalizacji, gdzie rozliczenie opiera się o cenę na pylonie stacji. Tam raportujemy ostatnią znaną nam cenę. Zachęcam również do kontaktu klientów zainteresowanych wyjściem poza obszar stricte paliwowy. Np. w ostatnim czasie do listy aktywnych domen tollowych na naszym urządzeniu EVA działającym w standardzie EETS dołączyła Słowacja. Idealnie współgra to z faktem, że jesteśmy bodajże jedynym operatorem obsługującym w EETS czeskie myto w trybie z odroczoną płatnością. Również nasza integracja z grupą Inelo owocuje ciekawymi łączonymi ofertami z różnych kategorii, stąd zapraszam do kontaktu z naszym Działem Sprzedaży - warto poszukać synergii również w tym obszarze.

Jak firma zabezpiecza karty przed nieuczciwymi transakcjami, skimmingiem, phishingiem i innymi działaniami przestępczymi?

– Niestety, branżowa anegdota jest taka, iż firmy transportowe dzielą się na dwie grupy - te, które już padły ofiarą fraudu, oraz te, które to czeka – odpowiada T. Góralewicz. – Z naszej strony udostępniamy bezpłatnie klientom funkcję „Card Locking System". Po jej aktywacji karta paliwowa pozostaje cały czas zablokowana, aż do momentu gdy pojawia się konieczność tankowania. Przed samą transakcją kierowca - albo wysyłając sms, albo poprzez aplikację mobilną - otwiera 30-minutowe „okno", podczas którego może zapłacić za paliwo. Po 30 minutach karta automatycznie się blokuje. W przypadku kradzieży czy skopiowania karty minimalizuje to ryzyko nieuprawnionego użycia praktycznie do zera.
Drugie narzędzie jest dostępne użytkownikom naszych urządzeń EVA (Enhanced Vehicle Assistant) – kontynuuje T. Góralewicz. – EW OBU (alternatywna nazwa) łączy obsługę opłat drogowych w standardzie EETS oraz funkcje telematyczne i pojazd wyposażony w nie zyskuje możliwość uruchomienia funkcji Fuel Guard. Aktywacja Fuel Guard uruchamia geofencing, co oznacza weryfikację miejsca tankowania z bieżącą lokalizacją pojazdu. Jeśli lokalizacja stacji paliw, na której ma miejsce próba użycia karty, nie jest tożsama z aktualnymi koordynatami ciężarówki, transakcja taka nie zostanie autoryzowana. Aktywacja Fuel Guard dla klientów którzy korzystają z naszych OBU nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Jest to ogromna, nieoceniona wartość dodana dla bezpieczeństwa naszych klientów.

Urządzenie EUROWAG EVA łączy obsługę opłat drogowych w standardzie EETS oraz funkcje telematyczne i pojazd wyposażony w nie zyskuje możliwość uruchomienia funkcji Fuel Guard Fot. Eurowag

 

DKV Mobility

DKV Mobility to wiodąca europejska platforma B2B dla płatności i rozwiązań drogowych. Firma oferuje klientom dostęp do największej niezależnej energetycznie sieci akceptacji w Europie, w tym stacji paliw, punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz stacji paliw alternatywnych. DKV Mobility działa w ponad 50 krajach Europy.

Narzędzia i aplikacje, które ma w swojej ofercie - a których paletę cały czas poszerza - są innowacyjne i skupiają się na wsparciu mobilności. Klienci mogą czerpać z szerokiego doświadczenia i zasobów know-how które gromadzi firma i wykorzystuje tworząc swoje zaawansowane technologicznie produkty i usługi.

Podstawowymi produktami jest szeroka gama kart paliwowych, ale DKV Mobility oferuje także zintegrowane usługi obejmujące wszystkie aspekty procesu logistycznego: od zaplanowania do końcowego rozliczenia. Optymalizację tankowania, planowanie tras, obsługę w drodze (opłaty drogowe, parkingi, mosty tunele, promy, myjnie, pomoc drogową). Dużym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania mobilnych płatności App&Go, czyli rozliczanie transakcji bez fizycznego użycia karty, zwroty podatków i zaawansowana aplikacja mobilna oferująca największą w Europie sieć tankowania samochodów osobowych i ciężarowych oraz ładowanie pojazdów elektrycznych. Firma oferuje klientom zaawansowane rozwiązania, jak cyfrowy asystent DKV LIVE, rozwiązanie telematyczne, które jest wsparciem w obszarze kontroli i analizy wykorzystania dostępnego potencjału możliwości transportowych floty klienta.

– DKV Mobility, jako czołowy dostawca kompleksowych usług dla sektora transportowego na skalę globalną, doskonale rozumie znaczenie innowacji w procesie skalowania biznesu – mówi Anna Biekionis, country manager DKV Mobility Poland. – Nasza firma nieustannie wprowadza nowatorskie rozwiązania technologiczne, aby doskonalić nasze usługi i sprostać rosnącym potrzebom klientów. Wiedząc, jak bardzo wymagający staje się choćby zawód kierowcy, proponujemy im wspierającą aplikację mobilną, ale także systemy monitorowania floty oraz zaawansowane platformy internetowe, umożliwiające efektywne zarządzanie flotą i kontrolę kosztów. Dostarczamy naszym klientom kompleksowe rozwiązania, które przekładają się na zwiększoną satysfakcję i lojalność.
W DKV Mobility wiemy, że przyszłość należy do rozwiązań ekologicznych – dodaje Anna Biekionis. – Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzanie flot pojazdów elektrycznych (EV), które mają znaczący wpływ na redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów zainteresowanych dobrostanem planety, oferujemy produkty, które pomagają dbać o klimat. Przykładem takiego rozwiązania są karty DKV +Charge i DKV Card Climate, które umożliwiają śledzenie zużycia energii oraz wydatków związanych z ładowaniem pojazdów elektrycznych i wzięcie odpowiedzialności za emisję CO₂ (tank-to-wheel), wnosząc wkład w prognozy ochrony klimatu za każdy zatankowany litr.

Usługowa karta paliwowa ułatwia prowadzenie księgowości w każdej firmie – i to już od pierwszego pojazdu. Karty DKV Mobility zapewniają dostęp do usług bezgotówkowego tankowania i dodatkowych usług związanych z pojazdami niezależnie od wielkości floty oraz rodzajów pojazdów (ciężarówki, autobusy, furgonetki, samochody osobowe).

Firma oferuje klasyczną DKV Card dla pojazdów spalinowych, DKV Card +Charge dla pojazdów elektrycznych, DKV Card Climate - wkład w ochronę klimatu i wiele więcej.

– Nieustannie rozwijamy naszą ofertę poprzez zwiększanie ilości dostępnych punktów ładowania oraz usprawnianie aplikacji w celu zapewnienia optymalnej obsługi naszych klientów – zapewnia Anna Biekionis. – Jesteśmy dumni z naszego udziału w rozwoju rynku kart flotowych, szczególnie w obszarze ładowania pojazdów elektrycznych, gdzie posiadamy jedną z największych sieci stacji ładowania w Europie. Jedne z najnowszych funkcji, które wprowadziliśmy to m.in. możliwość planowania trasy EV z pozycji aplikacji (aplikacja znajduje stacje ładowania po drodze) – klient wybiera aktualny poziom naładowania baterii i wskazujemy, jaki ma być finalnie poziom naładowania. Aplikacja sama planuje trasę uwzględniając postoje na ładowanie. Aplikacja też pozwala określić dostępność ładowarki, rodzaje złącz oraz aktualne ceny.

Jak DKV Mobility zabezpiecza karty przed nieuczciwymi transakcjami?

– Wiemy, jak poważnym problemem są nieuczciwe transakcje czy phishing – odpowiada szefowa DKV Mobility Poland. – Przede wszystkim staramy się edukować naszych klientów, wskazując im konkretne działania, które sprawią, że ryzyko nieuczciwych transakcji spada. Oczywiście wprowadzamy także rozwiązania i zabezpieczenia systemowe. Maksymalizujemy bezpieczeństwo karty dzięki numerowi PIN: czterocyfrowy, osobisty numer identyfikacyjny (kod PIN) gwarantuje bezpieczeństwo podczas korzystania z karty DKV. Oprócz wygenerowanego przez system kodu PIN użytkownik może wystąpić z wnioskiem o zdefiniowanie własnego kodu PIN lub przyznanie indywidualnego kodu dla parku samochodowego.
Kolejnym krokiem ku większemu bezpieczeństwu są limity dla kart – dodaje Anna Biekionis. – Dzięki portalowi klienta DKV Cockpit umożliwiamy klientom samodzielne zarządzanie limitami dla kart oraz powiązaną z nimi funkcją powiadomień. To rozwiązanie pozwala to nie tylko lepiej kontrolować koszty, ale pomaga ograniczyć ryzyko w przypadku nadużyć.
Udostępniamy też możliwość dezaktywacji kart i raporty o transakcjach. Poprzez tymczasowe aktywowanie oraz dezaktywowanie kart DKV klient może zapobiegać ich nieuprawnionemu użyciu. Raporty dostępne w narzędziu DKV Analytics zawierają dane o każdym procesie autoryzacji, a także o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN. (red)

DKV Mobility działa w ponad 50 krajach Europy Fot. DKV

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.